Mit várnak a vásárlók egy webshoptól?

Mielőtt megnyitnád online üzletedet a leendő vásárlóid előtt, biztosan még egyszer végigpörgeted a terveket és az eredeti elképzeléseidet az agyadban, hogy minden megvalósult-e belőlük, és hogy minden elemet sikerült-e beépíteni a koncepcióba.

Nem győzzük hangsúlyozni, hogy a webshopnak elsősorban a Te ízlésedet, vállalati filozófiádat és értékrendedet kell tükröznie, hiszen csak így tudod hitelesen képviselni magadat és a termékeidet a virtuális világban. Ám ha még nem vágtál bele a nagy kalandba vagy éppen átalakítanád és modernizálnád kissé megkopott áruházadat, adunk néhány tippet a másik oldalról is, azzal kapcsolatban, hogy mire vágyik a vevő. 

Az ő elvárásainak beépítése nélkül ugyanis kicsit öncélú lesz az áruház, mert lehet, hogy ösztönösen ráérzel, mi kell a megrendelőnek, néhány támpontot akkor sem árt átfutni – és kipipálni. Így egy olyan online boltot üzemeltethetsz majd, amely minden igényt kielégít!
Lássuk, milyen (legyen) a tökéletes online áruház az internetes oldalakon vásárlók szerint!

Legyen mutatós!

Egy hívogató, jól szerkesztett, nagy odafigyeléssel felépített látványos áruház megragadja a látogató figyelmét, felkelti az érdeklődését. Ha kellemesen érzi magát az oldalon, ízlésesnek találja a színösszeállítást, a formákat és a grafikai elemeket, jól olvashatóak a betűk és harmonikus az összkép, biztosan tovább időzik majd az oldalon. A dizájn tehát meghatározó elem, nem szabad összecsapni, elnagyolni.

Legyen gyors!

Mindössze néhány kattintás, és a kívánt tartalomhoz jutunk? A mutatós oldalak, az éles, nagy felbontású képek és fotók hamar betöltődnek? Akkor nyert ügyed van – ugyanis nem szívesen veszteget el a vevő értékes másodperceket a homokóra bámulásával, és a felugró ablakok is az agyára mennek egy idő után. Ha célirányosan keres valamit, főleg várni nem akar. A webshop működésénél tehát elengedhetetlen a gyorsaság. A lomha, meg-megakadó oldalakról hamar elnavigálnak a látogatók, és felhasználóbarát üzletekben nézegelődnek, válogatnak és shoppingolnak tovább.

Legyen könnyen átlátható!

Egy remekül szabott weboldalra pillantva szinte azonnal megállapítható, hogy melyik menüpont hova navigál, és melyik elem mire való. Minél egyszerűbben kezelhető és áttekinthető egy online shop, annál szívesebben bogarásszák át a többi részét is a látogatók – nem csak azokat az aloldalakat, amelyek miatt elsősorban ide kattintottak. Célszerű termékcsoportokba rendezni az oldalon kínált árucikkeket, praktikus és egyértelmű kategóriákat alkotni, valamint egy hatékonyan működő keresőt is el kell helyezni a shopban, hogy a kulcsszavak alapján még gördülékenyebben menjen a vásárlás.

Legyen élmény a vásárlás!

Szemléletes leírás, sok-sok kép és ábra, méretek, anyagok és paraméterek. Egyszerre nem muszáj minden információt rázúdítani a vevőre, de egy lenyitható füllel, a lefelé görgetéssel elérhető plusz tartalom extra pontokat ér az ügyfélnél. Minél több hasznos adatot teszel elérhetővé pár klikkel, annál több időt és energiát spórolsz meg az ügyfélszolgálatodnak. Több szögből készített fotók, kinagyítható részletek – mind-mind segítenek a tökéletes termék kiválasztásában a tapintás és a szaglás bevetése nélkül.

Legyen pofonegyszerű a fizetés és a szállítás!

Célszerű többféle fizetési megoldást biztosítani az ügyfélnek, hiszen van, aki az utánvétes lehetőséget kedveli, míg mások előre szeretnek fizetni bankkártyával. Ma már nemcsak bankszámláról lehet utalni, hanem PayPalról is, ez a külföldi vásárlók számára is számos előnyt nyújt. A szállításnál se ragaszkodjunk feltétlenül egy szolgáltatóhoz, mert lehet, hogy egyesek otthon vagy a munkahelyükön veszik át szívesebben a küldeményt, míg mások a Pick Pack Pontot vagy a postát részesítik előnyben, hiszen ezekre a helyekre akkor mennek be, amikor ráérnek. Érdemes hosszabb távú megállapodást kötni a fuvarozókkal és szolgáltatókkal, hiszen így nemcsak a céged, hanem a megrendelőid is sokat spórolhatnak a kedvező szállítási díjaknak hála. Ez pedig fontos szempont!

Legyen egy segítőkész csapata!

A megfelelő ügyfélszolgálati támogatás, egy lendületes csapat, egy segítőkész stáb nagyon lendíthet a forgalmon. Mennyivel kellemesebb egy barátságos hangtól professzionális tanácsokat és lényegre törő válaszokat kapni a tárcsázás után, mint órákig hallgatni egy gépi hangot vagy zenét, hogy aztán az automatán nyomkodjuk a gombokat, és ne kapjunk semmi használható információt… Az automata bizonyos esetekben megkönnyíti a munkát, és bizonyos kérdések esetén megfelelő tájékoztatást nyújt, de van, amikor nem elég. Akkor pedig jó, ha kéznél van néhány megbízható és jól képzett munkatárs.


Térkép

Kapcsolat

Cím: 8000 Székesfehérvár,
Barkóczy 13/A
Tel.: +36 (70) 671 0005
E-mail: office@albawolf.com
Adószám: HU14365412
Adatvédelmi nyilvántartási szám:
NAIH-60108/2012.